Opinionsblogg

Hår man mår

 
Hej! Här är en selfie på mig där ni antagligen ser att jag inte är så pigg. Som ni vet bloggar jag oftast när jag mår lite sämre, vet inte varför dock, skönt sätt att snacka om det antar jag. Haft en tuff och ansträngande dag på många vis, först två delar av engelska nationellaprovet på förmiddagen och på eftermiddagen blev det massa tjafs som tog hårt så jag pratade med min lärare och gick hem. På vägen hem bokade jag tid hos frissan åt både mig och mamma där jag alltid klipper mig nuförtiden. Efter att jag hade lanndat hemma och bara deppat ett tag kom Samuel förbi och drog med mig på lite pizzakäk med hans vänner. Skönt att träffa lite folk och få skratta lite. Tycker det är otroligt jobbigt med onödiga konflikter som bara leder till att någon blir arg eller ledsen. Men när sånt händer försöker jag tänka på det possitiva. Som tex: om 4 dagar åker jag hem till mamma, om 8 dagar får jag en ny firssa och hårfärg (ni ska få se lite bilder längre ner) , om 11 dagar åker jag till stockholm, om 12 dagar är jag med i semin för grillmästarna (till programet), om 31 dagar är det sommarlov, om 44 dagar åker jag till Bråvalla med Liv och om 77 dagar fyller jag 18 år! Får hålla tummarna att allt kommer bli så bra som jag hoppas.
 
1 bild på två av killarna som var med och åt pizza
 
Tillbaka till håret! På tisdag nästa vecka ska jag färga håret hos Johanna min frissör på Salong Stûffe. Min tanke är ombré men självklart är man lite osäker. Jag vill inte ha kvar det fullt så blonda som jag har nu då jag vill ha långt hår och eftersom jag har relativt mörkt hår så lär jag färga utväxten rätt ofta. Det sliter på håret som f*n. Men samtidigt vill jag behålla den ljusa kännslan. Här är några inspo bilder från min pintrereser, om ni vågar får ni gärna slänga in en kommentar om vad ni tycker. Ska jag köra i samma tema som någon av bilderna eller tycker ni något helt annat? 
 
OMBRÉ
     Som ni ser finns det massa olika färger inom ombré och jag vet inte vilken jag vill ha!
 
            
 
        
 
         
 
 
Ljusbrunt
Sen finns det förstås den alltid lika vackra ljusa bruna färgen som är to die for.
 
 
     
 
 
Man blir ju galen på vad man vill
 
 
Blir sjukt tacksam om ni lämnar en kommentar om vad ni tror passar mig, kommer nog bli blind på det här annars.
 
Godnatt sötnosar!
 

Kommentarer

#1 - Anonym

Mami vill ha 5 an du 8 an tycker jag .

Svar: Alla som är med skulle jag kunna tänka mig, men du har rätt när du säger att du tror jag gillar 8:an dock kanske den är lite för ljus för att slippa behöva färga utväxten. Jag gillar även 5:an mycket :)
Sol Höglund

#2 - asdfghjkl

han ser ut som han är i one direction

Svar: Sa det till honom jag med, eller ja haha jag kallade honom för tumblr boy hehe
Sol Höglund

#3 - Anonym

Jag tror du skulle passa väldigt bra i riktigt mörkt hår i princip svart. Och man kan ju då även ha ombré så det blir ljust nertill. :) annars så tror jag du skulle passa i det mesta!:)

Svar: Tack så mycket för tipset !! :)
Sol Höglund

#4 - adina

Sol!!! Du skulle vara så förbannat vacker i denna ombre: http://adinae.tumblr.com/image/81981896124

Du passar både i jättemörkt hår OCH jätteljust hår så varför inte en mix av båda?! Sååå fint

Svar: Den var superfin! Ska rådfråga med min frisör vad hon tycker också med alla olika färger men tack för tipset!!! :)
Sol Höglund

Kommentera