Opinionsblogg

Nästa grillmästare

Idag är det torsdag och jag har precis käkat brunch. Jag ska inte till skolan idag för jag har en tid hos vårdcentralen för en unersökning idag och det krävs lite förberedelser hemma, usch jag är nervös. På den senaste tiden har jag känt mig deppig och energilös, jag sover även dåligt och har allmänt mest velat ligga i sängen. Det här är inte så ovanligt för mig men det brukar oftast hände under sommaren och därför är det jobbigt nu när det påverkar mina studier. Därför har jag gjort en del prover och hoppas att det är något så simpelt som järnbrist eftersom det är lättbotat. Jag har även pratat en del med min psykolog Johan och hoppas att vi ska få någon ordning på min sömn utan att behöva använda några konstgjorda medel. Men som ni förstår är det lite mer än några nätters dålig sömn. Idag har jag börjat på en sömndagbok där jag fyller i massa uppgifter om min sömn varje natt. 
 
   
 
 
För er som inte gillar matbilder är jag ledsen att medela att denna blogg inte passar dig i så fall. Jag gillar inte att lägga ut matbilder på instagram eller facebook men här på bloggen känns det superkul. Idag provade jag min juciepress (eller vad det heter haha) för första gången. Det blev jättesmarrig apelsinjucie med massa fruktkött. Till det fick det bli äggröra,  honungs youghurt och ekologiskt mörktbröd med go prästost. 
 
Redan nu på morgonen har jag fått två roliga samtal. Det första jag fick var ifrån grillmästarna där de ställde lite frågor till mig och om min grillning. För er som inte vet anmälde jag mig till det programet för kanske två veckor sedan. Egentligen har jag inte så där jättestor grillerfarenhet men jobbar ju ändå mycket med mat och det kändes mest som en rolig grej. När de frågade med vad jag kunde bidra med till programet sa jag att jag kunde bidra med min förmåga att improvisera haha. Men skulle vara kul om jag fick vara med !
 
Sen fick jag ett samtal från min mentor där jag fick reda på att jag skulle få vara med i en jätteliten grupp som skulle få ha vår gamla spanskalärare som lärare istället för vår nya, som jag inte kommit så bra överns med kanske pga våra olika sätt att se på hur man undervisar. Men när jag fick höra det här lyftes en sten från mitt hjärta. 
 
I måndags var det första april och jag känner mig lite hemsk som lurade rätt många. Vissa av mina vänner gick på att min blogg var med i expressen med en jättestor bild till. Sen lurade jag mamma att jag tappat mobilen i toan och att den var helt pajad. Det var även en otursam kille som trode att han skulle bli pappa för några minuter, stackarn. Haha men nu är det över för i år. 
 
Puss och hej leverpastej. 

Kommentarer

Kommentera