Opinionsblogg

Tatuering

Hej kära läsare! 
 
Jag tänkte dela med mig kring mina tankar om vilken min nästa tatuering ska bli. Jag har ju en för er som inte vet det på min högra axels framsida. Det är ett japanskt täcken som står för kärlek. Jag tatuerade in den när jag var 15 och fick idén från en japansk anime serie som heter Naruto. En av karaktärerna har samma tatuering i pannan. Det var lite av en fantatuering samtidigt som budskapet med kärlek var viktigt. 
 
   
 
 
Många undrar nog över om jag ska tatuera in en tatuering ägnad åt Engla. Självklart vill jag det men jag tror fortfarande att jag vill vänta ett tag till för att den ska kunna bli så perfekt som möjligt. När det väl händer tror jag att jag kommer ha med ett brinnande hjärta. Anledningen till det är för att jag designade ett brinnande hjärta till hennes gravsten som finns på baksidan av graven. Det fick bli det eftersom hon så ofta ritade just brinnande hjärtan.
 
Den kommer inte se ut så här utan mer likt orginalet men ungefär, vad tycker ni? 
 
Men som ovanstående nämner vill jag vänta med det så att den blir på rättställe och med rätt text till. Däremot fyller jag 18 i år och skulle vilja tatuera mig igen. Jag är inte helt säker men jag tror att jag vill tatuera in deathly hallow's symbolen från Harry Potter. Den symboliserar tre föremål som tillsammans sägs besegra döden. Det är en trollstav som är mäktigare än alla andra. Sen är det en sten som återupplivar de döda. Det sista är en osynlighetsmantel. Ni kanske undrar varför jag vill ha just den. För det första ser jag Harry Potter som en del av min barndom. Jag och mamma och ofta Engla läste ett kapitel per kväll. Vi började med den andra boken eftersom vi sett den första på bio redan och mamma läste högt för oss tills näst sista. Den sista läste jag själv. För det andra ser jag dödsrelikerna som ett objekt som symboliserar att man är kapabel till att göra vad man vill och man inte ska låta någon stoppa en. Att man med de rätta redskapen kan vara oövervinnerlig. Jag tolkar detta som att det inte nödvändigtvist behöver vara de tre magiska föremålen utan skulle tex kunna vara hopp, tro och kärlek tex. Det finns många sätt att tolka dödsrelikerna. Det är lite för den personliga tolkningen jag skulle vilja tatuera in just den.
 
Dethly hallows symbol
 
Jag funderar även på om jag vill ha med ordet "Always" på något sätt med den tatueringen. Det skulle isåfall vara för att just ordet Always i boken som används av Snape i hans minnen som han delar med Harry precis innan han dör. Då får man veta att han har älskat Harrys mamma Lily sedans de var barn och långt efter hon dött frågar Dumbledore varför Snape fortfarande skyddar Harry och förstår att han måste älska Lily fortfarande så han frågar Snape: "After all this time?" och Snape svarar "Always". Det är den vanligaste anledningen till att många väljer att tatuera in det ordet men jag tänker även på när Harry i filmen, precis innan han ska dö träffar sina nära och kära som redan har dött och precis innan han går säger han "stay close to me" och hans mamma svarar med "Always". Just det ordet står för den eviga kärleken till vissa personer, som det inte spelar någon roll hur lång tid det går, utan alltid kommer vara älskade. Den tatueringen är också känd för att symolisera att man alltid kommer vara ett harry potter-fan och självklart vet man ju inte det som jag nämn nu med de båda symolerna om man inte är ett harry potter-fan. Men jag vill naturligtvist inte ångra den som man lätt kan göra med tatuerinar om man inte tänker efter, är det något jag inte tänkt på tycker ni? Skriv gärna en komentar i så fall. 
 
  
 
Slänger upp en selfie från helgen.
 
 
 
 
 ~Kram Sol
 
 
 

Kommentarer

#1 - leonor broberg

fin blogg!!

Svar: Tack så mycket! :)
Sol Höglund

#2 - leonor broberg

fin blogg!!

#3 - Emma

Åh vill också tatuera in deathly hallow's-symbolen, den är bäst

Svar: Eller hur! :)
Sol Höglund

#4 - Nalliiz

Älskar tatueringar!

Svar: Jag med! :)
Sol Höglund

#5 - Ellen Andersson

http://stream2.gifyo.com/pictures/1389/large/120ca8d9d8a585c6c61c80fc511f509c-596341827.gif

MIn "Always" tatuering!

Svar: Superfin! Tack för inspirationen :)
Sol Höglund

#6 - Cassandra Lagermark

Deathly hollows symbolen är cool! :D

Svar: Jaa det tycker jag med! :)
Sol Höglund

Kommentera