Opinionsblogg

HELVETE

Jag har en stor tung sten i bröstet just nu. Idag var det rättegång för Anders Eklund och jag missade den. Både jag och mamma fattade för sent vilken möjlighet vi hade. En möjlighet att få mördaren till min syster att må dåligt. Vår närvaro hade gjort honom otroligt illa till mods och om jag fått chansen hade jag ställt mig upp och skrikigt på honom i rättsalen. Jag vet vad jag skulle säga men det avslöjar jag inte, det får ni se när nästa chans kommer. För han ska veta att jag alltid kommer finnas här för att plåga honom och göra hans liv så jobbigt att leva som möjligt. Det spelar ingen roll om jag hade förstört något obefintligt rykte eller karriärchans. Nästa gång ska jag vara mer uppmärksam och alert. För det kommer en nästa gång, det vet vi alla. Den människan kommer inte klara sig undan en rättsal för det kommer alltid finnas någon som vill slå honom, det kommer alltid finnas någon som kommer ta saken i sina egna händer. Jag är emot våld. Och principilet är jag för rättvisa, men här brister det. Jag vill skicka de två männen som slog honom en tanke, det var hedersvärt. Som ni märker blir jag väldigt hycklande men tyvärr hyser jag ingen empati för den mannen. Jag önskar att jag kunde göra det men det finns ingen jag önskar mer lidande åt. Idag var ett nederlag som aldrig förr men det kommer fler tillfällen.

Kommentarer

#1 - Mediahoreri

Det känns väldigt tragiskt att du utnyttjar ett barns död för att bli kändis, och det värsta av allt är att det barnet är din egen syster.

Svar: Jag tycker att det är väldigt tragiskt att du inte unnar någon som blivit av med sin syster på det mest tragiska sättet att överhuvudtaget inte få prata om det. Men självklart ska väl alla brottsoffer hålla käften och inte ens ha en åsikt? Nej, precis. Tänker över dina egna elaka anonyma kommentarer så kanske du förstår vem som är den elaka egentligen.
Sol Höglund

#2 - Moa

Jag förstår din ilska, jag kan inte ens tänka mig in hur du känner dig. Det är hemskt. Men du, ge honom inte den energin. Lägg din energi på nån som förtjänar den. Och försök att inte bry dig om idioter (syftar på kommentaren över)

Kram!

#3 - Sam

En av männen som slog Anders Eklund körde ihjäl sig i Uppsala i fjol, han körde sicksack bland bilar och var troligtvis drogpåverkad. Kompisen i bilen överlevde. Så många tragiska livsöden. Jag förstår att ni vägrar ge upp ilskan och hatet, men han är bara en trött empatilös gubbe som sitter där han ska och borde gjort för länge sedan.

Kommentera