Opinionsblogg

Jag kandiderar till förbundsstyrelsen

 

Hej!

Jag heter Sol Höglund och söker nu ert förtroende för att få sitta i CUF:s förbundsstyrelse.  

Jag vill att centerpartiets ungdomsförbund ska vara det största ungdomsförbundet, att alla ska trivas och att distrikten ska fungera bra i hela landet. Det är det här jag brinner för. 

Idag läser jag media och kommunikation, går Timbros digitala akademi och tycker om att titta på film och läsa böcker på fritiden. Tidigare studerade jag retorik i Uppsala där jag bor idag men är ursprungligen en landsbygdstjej från skogen i Dalarna. Jag känner mig nu redo för att föra vidare mitt engagemang och outtröttliga driv till förbundsnivå.

I en förbundsstyrelse är det viktigt med flera olika kompetenser för att fungera. Idag finns det organisatörer och kommunikatörer men det jag upplever saknas är någon som har spetskunskap i utåtriktat fokus. Jag kandiderar för att jag kan fylla den platsen och bidra med mina erfarenheter i förbundsstyrelsen. Det kommer också vara en stor utmaning att öka medlemsantalet i år igen och där vill jag jobba fram ytterligare verktyg för att fortsätta våran framgångssaga. 

Jag suttit i Dalarnas distriktsstyrelse, startat en avdelning och varit vice ordförande för CUF Uppsala län. Förutom det har jag också varit anställd som turné- och festivalledare för CUF och är med i CUF:s nationella arbetsgrupper för organisation och kampanj. Genom att ha haft så många olika roller i förbundet har jag också en bred förståelse och insyn för CUF:s alla led. Jag har på olika sätt varit med och utformat kampanjerna de senaste åren och tror att min erfarenhet av det kommer vara till stor nytta inför valet 2018. Jag vill se till att hela CUF ligger i framkant och är nytänkande inför kommande kampanjer.

Att vi trivs i förbundet är en grundsten för att verksamheten ska fungera. I valet kommer det vara ännu viktigare att få fler att visa sitt engagemang och det är något jag länge arbetat med. Jag kommer hjälpa CUF att växa och få en starkare verksamhet både lokalt och regionalt. Det jag vill fokusera på i förbundsstyrelsen är att stärka den enskilda medlemmen så att alla känner att de får ut något av sitt medlemskap. Det måste finnas fler vägar att engagera sig på än i distriktsstyrelsen. Frågor som jag tycker är extra roliga och viktiga att jobba med är jämställdhet, integration och rättsfrågor.

Om ni har några som helst frågor eller tankar är det bara att höra av sig. Ni når mig på facebook: Sol Höglund, twitter: borgarbrud, mail: [email protected] eller min mobil: 0707681802

Jag vill göra världen till en lite bättre plats genom att ställa mig till ert förfogande på förbundsstämman i Jönköping. Jag hoppas på ert stöd!

Kärlek,

Sol Höglund

 

Kommentarer

Kommentera