Opinionsblogg

"Med den bilden lutar det åt att du blir våldtagen"

 
 
Just nu är jag fan fly förbannad. Anna E Nachman, en vuxen människa, i detta fall en offentlig person som jobbar som krönikör åt Dagens samhälle har delat en debattartikel från Metro där hon först kommenterar att hon hoppas att debattören som är 16 år blir uttagen till värnplikten och lägger en kommentar om att hon kommer kunna ta snygga selfies då. Som ni ser på bilden skriver hon också att hon har ett "fuck face 24/7" och att hon att hon tror att den 16 åriga debbatören kommer bli våldtagen pga den bilden. När jag och fler ifrågasatte hennes ordval och åsikter tog hon bort kommentaren och uppmanade debattören att rida på vågen av publicitet. Alltså inte en ursäkt utan säger bara att "all publicitet är bra publicitet". Liksom what!? Gå och dra något gammalt över dig. 
 
Hur kan vi tollerera mobbning från vuxna människor mot barn, tonåringar eller medmänniskor överhuvudtaget? Hur är det acceptabelt? För min del får du tycka vad du vill om värnplikt men att mobba någon och säga att "med den där kjolen", "med den där bilden" eller "med det där sminket" så kommer du bli våldtagen är för mig helt sjukt. 
 
Jag har haft kontakt med dagens samhälle på twitter där de säger att hon är frilansare och att de tar avstånd från hennes språkbruk. Jag hoppas innerligt att de tar avstånd från att hyra in henne i framtiden också. 
 
Och till dig Anna, hoppas jag att du reflekterar över vad du sagt till en minderårig tjej, då det faktiskt är ganska stor skillnad från dina tidigare radikala artiklar om kvinnokränkningar när det här faktiskt går på en privatperson. All publicitet är bra publicitet sa du va? Jag kan berätta för dig att det inte stämmer. All publictet du får just nu är för att du är en förskläcklig människa som inte ser när du gör fel. 
 
och istället för att be om ursäkt och stå för det som gjorts....
 
 

Kommentarer

Kommentera