Opinionsblogg

Topp 6 studentklänningar

 
 
Klicka på bilden för att komma till klänningen.
 
 
Topp 3 favoriter på Nelly
 
      
 
 
Topp 3 favoriter på D.M. Retro
 
          
 
 
Godmorgon babes!
 
Studenten närmar sig med stormsteg och vissa av mina vänner har redan sin #1 hängades hemma i garderoben. Jag har som alltid otrolig ångest och brukar bestämma saker i sista minuten. Men det hindrar inte mig och alla er som inte har köpt en studentklänning än att kika på vad som finns. För ärligt talat, det finns inte övervädligande mycket just nu. Nelly har alltid något och sedan har jag även tagit fram några klänningar från DM Retro som hade förra årets populäraste blåsa. Den klänningen är med i listan för den är forfarande lika mycket to die for. Men ingen av våra vanliga budgetafärer har ännu släppt någon klänning som är något att hänga i granen. Därför får ni nu min topp sex lista på studentklänningar utan inbördes ordning. 
 
Nästan alla har någon typ av spetsdetalj och för mig som annars inte älskar spets så känns de konstigt. Varför jag har valt dessa är för att de har stora spettsdelar, instället för den där lilla som får en att tänka på ett myggnät eller en gammal mormorsduk. Det som skiljer dessa klänningar från mängden är alltså de stora mönstrena, de påminner oss om vårt rebeliska 60-tal. Som jag tolkar modet så är det
är det hetaste just nu att blanda 60-tal och 90-tal. Jag tror även att det kommer bli betydligt fler studenter i långärmat i år också jämfört med tidigare år då de har fått till ärmarna riktigt snyggt på de vita sommarklänningarna. Sen när fler kommer ut så spår jag även många fina i polokrage, det ser jag fram emot. Jag har nästan bara valt klänningar som går in i midjan då jag känner mig bekvämast i sådana men det går självklart att gå in på hemsidorna och hitta sin egna favorit! 
 
Puss 

Kommentarer

Kommentera