Opinionsblogg

Allt.

Hej igen! Long time no see.
Nu kommer ett sånt där långt inlägg för att ta igen allt ni missat. 
 
Vill tacka er sötisar för att ni kikat in regelbundet fast jag varit helt död i över en månad här på bloggen. Jag antar att jag måste börja med att medela hur det gick på grillmästarna för alla nyfikna grillentusiaster. Jag gjorde en grillbricka med vildsvin och till efterätt grillat äpple med vaniljkvarg och hallon. Jag gick inte vidare men men jag är inte ledsen men många jag pratat med verkar vara det haha. Men jag kommer alltid vara dalarnas grillmästare 2014!
 
 
Sen en grej som var på agändan innan jag försvann var mitt kära hår. Här kan ni se hur det blev.
 
 
 
 
Sen vet ni att jag pladrade lite om CUF? Jag gick med tillslut. Ni vet hur jag är, om jag gör något ska det gärna gå fort och direkt så jag åkte på en kurs två veckor efter jag gått med. Jag hade inte ens träffat någon i mitt eget distrikt när jag åkte ner till Göteborg för att åka vidare till Falkenberg där en Ny i CUF kurs hölls. Alltså innan jag glömmer det här måste jag ta det med er så att inte ni också skämer ut er med hur man uttalar CUF. Förs innan jag ens visste ett spån om förbundet sa jag det som kuff. Jag sa så till min mamma som sa det på centerns stämma till några som är med i CUF, det var ett alvarligt brott så efter det utalade jag det som suff. Men när jag kom ner till Falken berg var det också fel, man ska säga det som bokstäver, som när man säger SSU, ska man säga C U F. Bra då har vi haft den kursen. Nej men hur som hellst, jag blev så grymt glad och taggad av den kursen. För det första hittade jag två sköna killar från stockholm dirket på tågstationen i Göteborg som också var nya. Robin och Sebastian. Robin var en mycket intressant kille som var snäll och öppet homosexuell så redan under bilresan mot Falkenberg diskuterades det livligt om rättigheter, sex och frihet. Sebastian var väldigt liberal gällande en avkriminalisering av cannabis, vilket det visade sig senare att väldigt många var, jag är inte det så han och jag hade mer än en diskution om det kan jag berätta. Vi tre fick även dela sötaste vandrarhemsstugan med en annan kille som också var med. Första dagen var vi med i pridetåg där de flesta hade mustach för att symolisera att det är lättast att vara medelålders man i Sverige idag för att få ett bra jobb och lön osv. 
 
 
Vi hade även mycket bra föreläsningar om, centerns och CUFs politik, samt retorikkurs mm. På kvällen var vi vid stranden och grillade. Jag badade även i havet, det var inte ens kallt! Sen när alla hade tröttnat på "jag har aldrig" ute på vandrarhemsgården begav sig de som fortfarande inte var trötta till mitt och killarnas rum!! Det var typ marjoriteten av gruppen haha. Där satt vi och lyssnade på Håkan från min iPad haha. Sen när pojkarna hade sållats från männen(svaga från de starka) så var det bara de riktiga nattugglorna kvar. Vi var väl typ 7 stycken från början som samlandes i mitt och Robins rum, sen blev vi färre och färre tillslut var det bara jag, Robin och två killar från "ledarna", eller ja de som vart med lite längre, Erik och Andreas kvar. Vi insåg efter ett tag att deras koridor hade låst sig så det var bara att maka ihop sig och mysa in sig i tre andra personer kl 3 på natten. Haha vilket äventyr det var. Det är så härligt att känna att man lever lite. Dagen efter var det hemfärd,tyvärr kunde väl mitt tåg ha gått bättre. Det tog mig nio timmar från att jag kom till göteborgs tågstation tills att jag kom till Borlänge. Men men, de gör så gott det kan och det ska vi inte glömma. I mitten av Juli är det förbundstämma och jag är taggad till tusen. Det ska hålla till i skärgården och först kommer det vara ett 4 dagars långt förläger då man bara chillar omkring och gör roliga saker innan man börjar med de ännu roligare sakerna, politik!
 
Haha på alla bilderna ser de ut som om de ska sova men men, ni får väl skälla på mig om jag ska ta bort något foto!
 
Super bra av Andreas nr 2 att hålla en sådan inspererande föreläsning om retorik.
 
Hej Erik! Närbild.
 
Haha kanske inte ser ut att vara peppaste gäng men helt underbara killar! De två borgarna fångade på bild här också, Andreas och Felix med sina fina skjortor.
 
Juste midssommar också, den spenderade jag med min fina familj. 
 
Bara lilla jag
Jag och kussarna 
 
Ute på båtfärd och hammnar här. Gött vare!
 
Nu sitter jag här i min säng, har inte gjort ett dugg idag men det ska det bli änding på, visst kl är snart tolv men jag ska ha städat klart innan jag går och lägger mig. PUNKT. Och packa. Imorgon ska jag och mina goa tjejer äta kräftor här. FAB. Med lite Hellström ska den här städningen och packningen gå fort. 
 
 
 
På onsdag åker jag till bråvalla, det kommer bli asbra. Det kommer bli kallt men det skiter jag fullständigt i. Som jag sa tidigre känner jag att jag lever. Det är precis det här jag behöver. Fan, jag har inte kännt mig så här lycklig på länge. Och tillfreds också! Känns bra, mitt tips är att inte klaga så jävla mycket, var lite glad för det du har och njut av alla de små sakerna. 
 
Puss på er mina tokstollar. 
 

Kommentarer

#1 - Linda

Jag kräver mindre av livet nu än förut. Jag är glad för det jag har och jag blir glad över "små" saker som andra tar för givet.

Det är många som kräver så mycket av livet och inte är glada för det de har.

#2 - anonym

Är du ändå med i programmet i början även fast du inte gick vidare?

Svar: Jag är med ovanifrån i några sekunder av första programmet. :)
Sol Höglund

#3 - anonym

Det kanske var en dum fråga förresten?

#4 - 4

sjukt fin du är!!!

Svar: Tack vad glad jag blir!
Sol Höglund

Kommentera