Opinionsblogg

Mobilen

Bjuder på en gammal eftersom jag inte kan ta några nya
Hej, jag antar att ni såg mitt impulsiva inlägg i tisdags. Min mobil blev nämligen stulen då. Jag och ett gäng vänner satt på McDonalds och åt när en man kom fram och visade oss vykort, jag sa då åt honom att nej, vi vill inte köpa. Efter ungefär två minuter märkte jag att min mobil var borta som jag dumt nog hade lagt på brickan brevid mig. Mannen hade stulit mobilen som i skalet även inehöll mitt bankkort och id-kort. Under gårdagen måde jag ganska dåligt över det men åkte in till turistcentret där de har engelsktalande poliser och gjorde en anmälan. Den ängel till mamma jag har verkar redan ha fixat med försäkringsbolaget så att jag får ut hälften av vad telefonen var värd från början så kommer snart köpa en ny likadan tror jag. Tills jag kommer hem och säkerligen nästa vecka får jag försöka klara mig utan mobil och njuta av den sista tiden i Spanien!  Pengar har jag fått insatta på Mollys kort så ni behöver inte oroa er över att jag kommer svälta ;)

Kommentarer

Kommentera