Opinionsblogg

Äckligt.

Hej.
 
Jag hade egentligen tänk skriva ett litet oskylldig inlägg om vad jag åt för middag men innan jag hann det ringde mamma för att förvana mig om att Englas mördare är med i tiningen idag, i Expressen närmare bestämt. Mamma har länge stridit för att få bli informerad innan tidiningarna ger ut något om Engla eller mördaren eftersom det känns så förjävligt när man inte är bered. Innan jag ens började läsa artikel skrev jag ett mail till Magnus Hellberg som skrivit den. Där berättade jag att jag tyckte att det var väldigt dåligt att de ger ut artiklar om förövare utan att informera brottsoffrena eftersom om man inte vet om att det är med i tidningen känns det som ett knivhugg i magen. 
 
I Expressens artikel har de använt sig av brev som AE har skrivit där han bland annat klagar på maten (korvstroganoff med ris) vilket jag tycker är helt sjukt. Den mannen förtjänar att äta avföring. På riktigt alltså. Sen klagar han på några äckliga klumpar i halsen vilket jag tycker han borde varit väldigt glad över eftersom han borde ha spikar nerkörda där egentligen. Usch, det finns ingen person på jordens yta som helt ärligt gör mig mer äcklad än honom. Jag får kväljningar när jag ser människan. Haha. Stackars liten som har det tråkigt på anstalten, ett jälva skämt, för sånna skulle fängelset sett ut som förr. Fastspänd på en tortyrbänk hade passat någon som den där bättre. Gamla inom äldervården har det sämre än den värsta brottslingen i Sverige. 
 
Jag tänker inte be om ursäkt för mina ord. Det här är min blogg där jag får skriva vad jag vill. 
 
Men Anders om du nu någonsin hittar hit, vilket jag tror att du gör eftersom ni har sån jävla lyx i fängelset, så vill jag hälsa personligen till dig att du borde vara glad att få sitta inlåst för om/när du kommer ut så kommer jag hitta dig vart du än i världen försöker gömma dig. 
 
Hörs. 
 

Kommentarer

#1 - Carina

Hej mammi här Jag hadde åxå skrivit till magnus men sa inget till dig vill inte göra dig mera upprörd men bra att du åxå gjorde det nu lär han få fundera ordentligt på media etiken...kram

Svar: Ja, jag skrev även i slutet " Tack på förhand, då jag litar på att detta inte kommer ske igen."
Sol Höglund

#2 - Cecilia

Du är mycket underhållande och hatet går det inte att ta miste på. Jag förstår dig då ni stod så väldigt nära, mor och döttrar. det osar lika mycket svavel om mig när jag hör om svenska motståndsrörelsen. Jag tycker att man borde deportera dem till Israel så de kan få bli väl omhändertagna (ironiskt). Jag kan inte låta bli att ge dig länken till Daniels jojk http://www.youtube.com/watch?v=woEcdqqbEVg Faktum är att jag lugnar ner mig när jag hör honom sjunga sin vackra jojk. Hoppas den ger samma effekt för din del. Oroa dig inte för Herr AE. Han lär nog inte komma ut i första taget. Har vi riktigt stor tur dör han där han befinner sig. Så fet som han är ligger han i riskzonen för det metabola syndromet. T ex diabetes typ II (ålderdomsdiabetes) med hjärtinfarkt som följd. Jag har hört att 70 % av alla som har diabetes dör i hjärtinfarkt. Förhoppningsvis tar infarkten på rätt ställe så han dör på fläcken.

#3 - Cecilia

PS. Om det händer ska vi dansa på bordet.

#4 - Cecilia

Glöm inte bort vad Leif GW Persson sa. Hade han hamnat på Kumla hade de slitit honom i stycken redan dag 2. De kriminella kommer att göra jobbet åt dig om de får chansen redan innan han blir fri. De accepterar inte hans brott. Du kommer inte ens att behöva be någon av dem göra jobbet åt dig. De är så sugna på att göra det ändå. Kriminella har vissa hederskoder. Man skadar inte kvinnor, barn eller äldre och kallblodigt mord är helt oacceptabelt. Det är framför allt när de kommer till utslussningen som sådana som AE, Hagamannen eller Örebromannen blir mer eller mindre sönderslagna.

#5 - Cecilia Svensson

Jag måste erkänna att jag aldrig läste artikeln först. Men jag har läst den nu. Jag reagerade på en sak vad gäller maten de får och det är att de får hamburgare varje söndag. Har kriminalvården ingen fantasi alls? Det blir tråkigt att äta hamburgare en gång i veckan i längden. Det skulle jag också tycka. De kan ju försöka variera lite i alla fall. T ex tacos eller varför inte några rätter som serveras på restaurang. Om korvstroganoffen är gjord som man gör det i skolköket förstår jag honom fullständigt. Jag brukar använda stark senap och tomatpuré. Sedan häller jag grädde över den stekta korven och kryddar som man ska enligt grundreceptet. Super gott.

Kommentera