Opinionsblogg

Bostadslös och arbetslös...

....Blir jag antalgigen efter studenten. Igår sa jag upp min lägenhet då jag inte har råd att ha kvar den om jag är arbetslös här i Falun så i slutet av juni tar jag mitt pick och pack och drar hem till mamsen. Men där kan jag ju inte stanna, helst inte alls. Därför är det här ett ypperligt tillfälle att höra av sig till mig om man kanske vill bli min sambo, hyresvärd eller varför inte anställa mig? Jag vet att många av er har väntat på det här guldläget länge och nu är tiden inne!  Woop woop. 
 
Förresten gjorde jag teoriprovet igår (jag pluggade 4 dagar och klarade det) och planerar på göra uppkörningen nästa vecka så det är frittfram om man vill ha mig på någon särsklild plats. Jag kommer mycket snart vara väldigt flexibel. För att jag inte har en fast bostad. Eller jobb. Än.
 
 
Men som alla arbetslösa vet så behöver man även ett jobb, man kan inte köra omkring på roadtrips hela livet för benisn konstar pengar. Om jag får drömma så jobbar jag gärna med något som är kul. Jag gillar politik som ni alla vet, men jag kan mer än bara det faktiskt! På arbetsfronten så gillar jag jobb där jag får använda min sociala förmånga, jag stimuleras av människor och ett ensamt trångt kontor 5 dagar i veckan kommer inte att fungera i längden (om det inte är något väldigt roligt eller givande kontorsarbete). Jag gillar att skapa och det inefattar både ting och idéer. Jag diskuterar mer än gärna och jag har fått höra väldigt många gånger att jag skulle passa som försäljare (antagligen för att de vill bli av med mig) eftersom att jag har en förmåga att förstå det mänskliga språket. Jag är van ledare men har inte heller problem med att följa direktiv från andra. Den branch som jag har mest erfaranehet ifrån är resturangbranchen där jag säsongsjobbat under flera år. Jag trivs i den branchen och skulle absolut bli glad om jag kunde jobba vidare där men jag är även öppen för nya utmaningar och andra vyer. Låter inte det här som något för dig eller ditt företag??? Hojta till mig så ordnar vi en träff!! Annars så kanske ni tänker på mig nästa gång ni går förbi det där stället som söker ny personal och då är också det tipset välkommet. 
 
För er som ser att det här är en helgo dalatös som ni gärna skulle hyra ut till eller varför inte flytta ihop med så kan ni också säga till! Jag har bott själv i snart tre år och på den tiden, trots min unga ålder, så lär man sig hur man behandlar grannar med respekt. Det är viktigt. Helst så skulle jag föredra en lägenhet i centrala Stockholm med ett förstahandskontrakt och det är ju superkul om du kanske skulle kunna hjälpa mig med det. :))) Men jag lever också till viss del i verkligheten, även om jag vet att allt är möjligt bara man försöker, så det är inget krav. Andrahandslägenheter eller andra förslag är alltså mer än varmt välkomna. Det hela blir ju smidigast om jag kan kontakta lite med er där ute i cyberrymden. 
 
Alltså, summan av kardemumman, konsensus och sånt där är alltså: Jag vill flytta gärna till en större stad och jag letar även jobb. Helst i Stockholm. Om du kan hjälpa mig med något av dem, eller bara ge lite tips på vägen så är du välkommen att höra av dig!
 
Kanske ska du själv flytta eller också vill det? Lämna gärna en kommentar om dina tankar!
 
Kramar, 
 
Sol
 
 

Kommentarer

Kommentera